Translate

woensdag 20 juni 2012

Met een paar woorden een heel eind komen

Wat is het toch leuk om een taal een beetje te begrijpen, ook al zijn het maar een stuk 30 woorden. Ik merk dat je daar een heel eind mee kan komen, soms is het even graven in het geheugen maar tot nu toe kom ik er met mijn paar woorden Frans prima uit.

Zo gebruik ik Frans af en toe op mijn werk, waar ik de enige ben die, die Frans een beetje begrijpt en verstaat. En dus ook vaak er bij word geroepen om het uit te leggen of het te vertalen. Nou versta ik ook niet alles wat er gezegd word maar begrijp uiteindelijk wel wat er bedoelt word. En dat vind ik nou leuk .

2 opmerkingen:

  1. En ik vind het leuk dat jij het ook leuk vindt. Ik heb nog steeds de grootste moeite met Frans al zitten we er nu alweer twee maanden. Ik doe erg mijn best en krijg ook wel gedaan wat ik wil, maar vraag niet hoe.
    Werk ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat bij mij ook wel met handen en voeten soms maar, begrijp vaak wel wat ze zeggen en herken ook woorden die ik dan weer kan gebruiken om verder te komen.

    BeantwoordenVerwijderen