Translate

dinsdag 29 januari 2013

Schilderen

Ik ben nu al een hele tijd aan het proberen om Chelsea te schilderen. Nu schilder ik alleen als ik de rust voor kan vinden. De foto is onduidelijk maar de de zachtheid in haar gezicht niet en die wil ik nou juist hebben!
De ogen zijn te onduidelijk in de foto, ik denk dat ik het gezicht al 10 keer van vorm heb veranderd, je ziet dingen nou eenmaal niet elke dag het zelfde. Maar goed ik denk dat ik maar een volgend schilderij moet gaan maken, en bij dit schilderij terug komen als ik zie wat ik moet veranderen.

4 opmerkingen:

  1. Ik ken Chelsea alleen van een filmpje op het blog van jouw vader, maar ik denk dat je op de goede weg bent. Jammer dat de foto niet groter te zien is. (En waarom dat blauw met dat rode dingetje op haar hoofd?)
    Is dat afgegoten handje een handje van haar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto heb ik met mijn Iphone gemaakt en ook heb ik het bericht via mijn telefoon geplaatst, ik zal eens kijken of of ik de grote kan aanpassen.Het komt in de buurt maar het mist nog wat de zachtheid van een kind. Ik schilder al jaren in het blauw eigenlijk persoonlijke smaak zeg maar. Dat rode dingetje is het elastiekje waar mee haar staartje vast zit.
      Het handje is de afdruk van mijn eigen handje toen ik een jaar of zeven was gemaakt door mijn vader.

      rob

      Verwijderen
  2. Zou best kunnen dat je opeens ziet wat er mist als je het een poosje weggezet hebt.
    Misschien toch een andere kleur als je devzachtheid wilt weergeven? Het begin is er!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee het moet blauw blijven. Ik laat het maar weer een tijdje liggen voordat ik er weer iets aan verander.
      Rob

      Verwijderen