Translate

zondag 1 februari 2009

mond harmonica


Ik ben best een blues liefhebber en vind het dan ook leuk te trachten de mondharmonica te bespelen. Waarvan veel mensen zeggen dat het niet moeilijk is , maar ik vind het zo makkelijk nog niet. Om wat meer er over te weten te komen ben ik op utube gaan zoeken en gevonden wat ik zocht gratis lessen voor mond harmonica. Om te beginnen ben ik begonnen met 1 toon te spelen, wat betekent door een gaatje blazen en de overige met de tong afsluiten en zo elke toon/gaatje een goed geluid uit te krijgen . Een gaatje heeft twee tonen. Om blues te spelen heb je gaatje 2 nodig en 4 en 5. Wat ik erg lastig vond was om die gaatjes te vinden met de harmonica in me mond, dus moet ik de tonen onthouden en een beetje gevoel krijgen waar je bent op de harmonica met je tong. En dan inademen voor 7 tellen met een zuivere toon valt ook nog niet mee, dus zo makkelijk is het niet vind ik.

2 opmerkingen:

  1. Lijkt mij spannend, de volgende stap is gitaar en mondharmonica tegelijkertijd, zal je best lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kijk eesn op www.mondharmonica.be

    BeantwoordenVerwijderen