Translate

woensdag 15 mei 2013

Portret Opa

Gistermiddag was ik bij mijn moeder om een lichtschakelaar te veranderen. De dimmer die ik er ooit op had gezet bleek het licht nooit helemaal uit te schakelen. Dan maar geen dimmer voor de spotjes maar een normale licht schakelaar. Toen zei mijn moeder dat ze nog een schilderij van Opa boven had liggen dat ze ooit van Sandra had gehad. Ik kende het schilderij wel omdat Sandra het mij ook al eens had aangeboden. Dus nu heb ik het maar meegenomen, maar ik vraag me af wie het gemaakt heeft en wanneer en wie de man op de achterkant is?




Op de achterkant

4 opmerkingen:

  1. Prachtig, ook van kleur! Het lijkt sprekend, maar het had ook een portret van jou kunnen zijn.

    Zou het van Jan Elffers kunnen zijn? Nergens een handtekening of zo te bekennen?

    Ik heb geen idee wie de man met de pijp is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jan Elffers zou logisch zijn, maar ik heb het gevoel dat het van de hand van een ander is.
    Ik vind het geen prettig portret, nu ik net de Vergelding van Jan Brokken aan het lezen ben krijg ik vreemde associaties.
    De man met de pijp is zeker niet van Jan.
    Maar hoe is het bij jullie terechtgekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sandra heeft het een keer in het hok van Opa gevonden. Toen ze met Oma Gerry aan het opruimen was. Omdat Sandra het mooi vond mocht ze het hebben.

    BeantwoordenVerwijderen