Translate

zaterdag 16 maart 2013

Naar Lombok

De ochtend waar op ik naar Lombok, en ik om half 10 zou worden opgepikt door een chauffeur, ging niet helemaal zoals gepland de chauffeur kwam pas tegen half 12 en daarna nog minimaal een uur naar de boot toe. Waar ze niet wisten welke boot ze gingen nemen om de mensen naar Lombok te brengen. Uiteindelijk op de boot die met een aardige vaart over de golven ging. Na een tijdje waren de golven zo goed als verdwenen.

Het hotel is nog volop aan het verbouwen, waar ik verblijf . Een moterbike gehuurd en naar mataram gereden van uit Senggigi daar wat gegeten, en op de terug weg naar een tempel langs de weg Pura batu bolong die ligt aan het strand. Met een prachtig uitzicht over de oceaan en op een berg. Waar de twee dames nog een foto van mij wouden maken. Daarna heb ik een foto van hun gemaakt, waarna hun verder gingen met hun offers neer te leggen in de tempel .

De volgende dag een tour naar Kuta beach en een traditioneel dorp waar zo'n 170 mensen leven en werken . De vrouwen weven de hele dag behalve als er gebeden moet worden. Weven is iets wat de vrouwen moeten kunnen voordat ze trouwen als ze het niet kunnen, trouwen ze niet. De mensen hier zijn moslim maar hebben invloeden van hindoeïsme. Zo mogen de mannen als hun vrouw zwanger is niet hun haar knippen.

De de laaste dag op Lombok naar Rinjani geweest om de waterval te bezoeken in het oerwoud. De trip naar Rinjani van af Senggigi duurde 2 uur





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten