Translate

zondag 31 maart 2013

Project Engelse Boekenkast

Aangezien onze boeken collectie aardig begint te groeien wil ik gaan beginnen aan het maken van een Engelse boekenkast. Gemaakt van grenen vloerdelen die ik 2 jaar geleden boven heb weg gehaald, omdat ik onder  het schuine dak opslagruimte heb gemaakt door middel van een wand ervoor te plaatsen.

Nu heb ik niet heel veel ruimte om zoiets te maken, maar ik denk als het weer een beetje meezit ik het in de tuin kan zagen. En met wat opruimen in het schuurtje daar de delen kan verlijmen om zo min mogelijk rotzooi in huis te hebben.  Het zal de eerste keer worden dat ik mijn pas aangeschafte zaag tafel ga gebruiken en daarmee kan gaan experimenteren. De grote van de kast hoop ik  L 2000 mm bij H 2600 mm inclusief plint
D 400/280 mm.  Als ik hout genoeg heb wil ik hem in 4 delen maken met een ondergedeelte wat bestaat uit kastjes met deurtjes ervoor, en daar boven op de 2 open boekenkasten en dan nog de sierlijst er bovenop. Zodat het geheel makkelijk te verhuizen is in de toekomst. De legplanken zou ik het liefst van gehard glas hebben maar dat kan nog wel een prijzig zijn aangezien dat een duur proces is.

Ik heb er zin in, als het zo word zoals ik het in mijn hoofd heb ben ik helemaal blij!

3 opmerkingen:

  1. Wordt vast een mooie kast. Het lijkt me leuk om zoiets zelf te kunnen maken. Ben benieuwd hoe je zaag bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien heb je wat aan deze tip:

    Bij Ikea kun je voor weinig geld allerlei maten glasplaten (gehard glas) aanschaffen. Bijvoorbeeld glasplaat Hemnes br. 44, d. 29cm.
    {Op Marktplaats staan momenteel glasplaten voor de Billy boekenkast te koop. (br. 76, d. 26) }
    Succes met het maken van de Engelse boekenkast gewenst!

    ...En nog veel sterkte toegewenst...

    Gr. Emily
    (die je blog vanmorgen via B.P.'s blog 'ontdekte')




    BeantwoordenVerwijderen