Translate

donderdag 18 april 2013

Vorderingen Kast

Het boven en onderblad aan drie kanten van profiel voorzien, daarna alle delen gelamellood en in elkaar gelijmd. Het laatste stukje mijn gezaagde sponningen weg gestoken met een beitel, had het ook weg kunnen frezen maar met een hamer en beitel is het leuker. Wat ik wel miste was een sponning schaaf dacht er een te hebben maar niet dus.

Toen de kast in de tangen zat heb ik de plint gezaagd met de hoeken in verstek  zodat je niet tegen het kopse hout aankijkt. Na zo'n drie kwartier wachten tot de lijm opgedroogd was, heb ik het plakband van de plint gehaald en  met stoelhoekjes onder de kast gemonteerd! Morgen weer verder






Eindresultaat vandaag


3 opmerkingen:

  1. Begin februari was mijn laatste werk dag, ben op zoek naar iets anders.En bezig met een erkennings certificaat te krijgen voor meubelmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat certificaat verdien je! Gaat hard, die kast.

    BeantwoordenVerwijderen