Translate

donderdag 25 april 2013

lades

Gisteren  aan het einde van de middag de lades in verstek verlijmd met behulp van tape, wat niet heel makkelijk ging omdat het hout niet helemaal vlak en haaks was, het was scheluw  en een beetje rond getrokken. Daarna  resten vloerhout bij elkaar gezocht om de frontjes te maken, na die gezaagd te hebben en in de tangen te hebben gezet was het alweer acht uur en tijd om te stoppen met lawaai maken. Vandaag de frontjes op maat gezaagd en rondom  profiel er aan gefreesd. en op lade gemonteerd met greepjes.  Morgen eens kijken of we nog genoeg vloerhout hebben voor de vier deurtjes!
Lade fronten verlijmen




De ladebakken 


Lades met greep

4 opmerkingen:

  1. Jij bent echt snel!

    Ziet er prachtig uit, maar waarom die lege ruimte achter de onderste rij CD's?
    Moet je echt iets mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan sneller hoor, moet aardig improviseren om alles gezaagd te krijgen op het zaagtafeltje. als ik de ruimte en een grotere zaag had, denk ik in twee dagen wel klaar te zijn met alles. Maar heb geen haast, ik geniet er van, werk niet vaak met massief hout. Wat ik mis met massief hout is een vandiktebank en vlakbank.
      Het is maar een kleine ruimte 92 mm diep en 126 mm hoog en er zit ook een lat achter om het achterschot op vast te zetten. Al zou het natuurlijk wel kunnen. Maar de kast moet af, iemand in huis kan niet wachten om uit de zooi te zijn

      Verwijderen
  2. Je bent inderdaad razend snel maar ik kan me voorstellen dat het voor S niet snel genoeg kan gaan. Wij hebben hier drie dagen een stoffeerder over de vloer gehad en die had me toch een zaagmachine! Een Festool. Echt een joekel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was al af in mijn hoofd voor da ik er aan begon.Is de Vloer mooi geworden? Supriya wil maar wat graag het huis weer stof vrij maken :)

    BeantwoordenVerwijderen